Privacy

Privacy statement Wind Administraties

Wind Administraties vindt de bescherming van persoonsgegevens van essentieel belang. Wij verwerken jouw gegevens dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Met dit privacy statement informeren wij jou over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

  1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw gegevens?

In dit privacy statement beschrijft Wind Administraties hoe zij als verwerkingsverantwoordelijke met jouw persoonsgegevens omgaat.

  1. Wat is een persoonsgegeven?

Informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon is een persoonsgegeven. Of bepaalde informatie als een persoonsgegeven moet worden gekwalificeerd hangt er mede vanaf of Wind Administraties beschikt over wettige middelen waarvan redelijkerwijs mag worden aangenomen dat zij deze inzet om een betrokkene te identificeren.

  1. Persoonsgegevens die wij verwerken

Wij verwerken persoonsgegevens over jou omdat jij deze gegevens zelf aan ons verstrekt bij het aangaan van een overeenkomst met ons.

Aan ons verstrekte gegevens

Als je met Wind Administraties een overeenkomst aangaat, hebben wij de volgende persoonsgegevens van jou nodig:

  • naam en adres;
  • contactgegevens (telefoonnummers, e-mailadressen);
  • Bedrijfsgegevens
  • geboortedatum;
  • geslacht;
  • Partnerschap
  • financiële gegevens zoals: bankrekeninginformatie, salarisinformatie, schuldpositie, volledige bedrijfsadministratie.

Gegevens over jouw gebruik van onze diensten en/of producten

Als je gebruik maakt van diensten van Wind Administraties of anderszins contact hebt met ons, verwerken wij in het kader van onze dienstverlening – afhankelijk van het precieze gebruik dat jij ervan maakt – de volgende gegevens die als persoonsgegevens (kunnen) worden gezien:

  • gegevens die betrekking hebben op jouw randapparatuur, zoals een MAC-adres, IP-adres of ander nummer;
  • gegevens die betrekking op gebruik van het boekhoudpakket;
  • jouw communicatievoorkeuren en instellingen;
  • surfgedrag, vastgesteld aan de hand van onze eigen observaties of cookies (zie ook artikel 9 van dit privacy statement);
  • klanttevredenheidsgegevens;
  1. Verwerking: grondslagen en gerechtvaardigde belangen

De verwerking van persoonsgegevens vindt plaats op basis van de volgende grondslagen uit artikel 6 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming:

  1. Toestemming
  2. Uitvoering van een overeenkomst met jou
  3. Wettelijke verplichting
  4. Vervulling van een taak van algemeen belang
  5. Gerechtvaardigd belang van Wind Administraties of een derde

Gerechtvaardigde belangen zijn onder andere: marketing, reclame, beveiliging, (misdaad)preventie, IT-beheer, onderzoek en analyse naar eigen producten of diensten, bedrijfshuishouding, juridische zaken, intern beheer.

  1. Doeleinden voor het verwerken van persoonsgegevens

Wind Administraties verwerkt jouw persoonsgegevens voor de hieronder genoemde doeleinden. Het cijfer achter ieder doel correspondeert met de grondslag genoemd in artikel 5 van dit privacy statement.

  • Het opbouwen en onderhouden van de klantrelatie inclusief het onderhouden van een directe relatie tussen de verantwoordelijke en aanverwante financiële dienstverleners, onder meer voor commerciële doeleinden [grondslag: 2, 5].
  • Het afhandelen van bestellingen (inclusief facturering), het verwerken in financiële administraties en logistieke afhandeling [grondslag: 2, 5].
  • Het bieden van klantenservice inclusief service rondom het kopen van diensten en producten [grondslag: 2, 3, 4 of 5].
  • Het uitvoeren van marktonderzoek om onze bedrijfsvoering, merken, diensten en producten te verbeteren [grondslag: 5].
  • Jou benaderen met aanbiedingen of andere commerciële informatie. Je hebt daarbij altijd de mogelijkheid om je hiervoor af te melden door bezwaar te maken. Bij alle communicatie is aangegeven op welke wijze je dit kan doen [grondslag: 1 of 5].
  • Het verbeteren van de inhoud van onze communicatie door deze op jouw persoonlijke voorkeur af te stemmen [grondslag: 5].
  • Het (verder) ontwikkelen en verbeteren van nieuwe en bestaande producten en diensten [grondslag: 5].
  • Het meten van klanttevredenheid, het bieden van managementinformatie en het bepalen van de algehele bedrijfsstrategie [grondslag: 1 of 5].
  • Het organiseren van evenementen voor data-analysedoeleinden om producten of diensten te kunnen verbeteren of ontwikkelen, waarbij deelnemers van deze evenementen werken met persoonsgegevens in (pseudo)anonieme vorm – niet direct herleidbaar naar jou als natuurlijk persoon-, voor zover toegestaan onder toepasselijk recht [grondslag: 5].
  • Het bieden van diensten op het internet en via app-functionaliteiten, inclusief het bieden van relevante commerciële berichten in deze apps [grondslag: 1, 2 of 5].
  • Het voldoen aan wettelijke verplichtingen, beslechting van geschillen en handhaving van onze rechten en overeenkomsten [grondslag: 3, 4 of 5].
  • Het koppelen en analyseren van cookies van onze websites aan bij ons bekende klantgegevens. Dit doen wij om de inhoud van onze communicatie zo goed mogelijk op jouw persoonlijke voorkeur af te stemmen [grondslag: 1 of 5].
  1. Delen met derden

Wind Administraties deelt jouw persoonsgegevens met derden in onder andere de volgende gevallen en met bijbehorende redenen. Het cijfer achter ieder doel correspondeert met de grondslag genoemd in artikel 5 van dit privacy statement:

  • met gelieerde financiële dienstverleners met als doel aansluitende financiële diensten aan te bieden in de vorm van het boekhoudprogramma[grondslag: 2];
  • als wij wettelijk verplicht of bevoegd zijn om persoonsgegevens aan derden te verstrekken [grondslag: 3];
  • als wij een vermoeden hebben van een schending van de rechten van derden, van strafbare feiten of van misbruik, kunnen wij persoonsgegevens verstrekken aan derden die daarbij een gerechtvaardigd belang hebben of aan instanties die het algemeen belang dienen. Dit kunnen ook handhavende autoriteiten zijn, zoals het Openbaar Ministerie of toezichthouders [grondslag: 3, 4 of 5];
  • met partijen die Wind Administraties assisteren in haar dienstverlening en geen verwerker zijn (denk aan accountants en (juridisch) adviseurs) [grondslag: 5];
  • voor bedrijfseconomische doeleinden (zoals de verkoop van bedrijfsactiviteiten of aandelen of een reorganisatie) [grondslag: 5].

Wind Administraties gebruikt ook diensten van derde partijen die fungeren als ‘verwerkers’ (bijvoorbeeld hosting-dienstverleners en IT Partner).  Deze dienstverleners zullen persoonsgegevens uitsluitend verwerken in overeenstemming met de instructies en onder de controle van Wind Administraties.

Als persoonsgegevens naar een ontvanger in het buitenland worden verzonden, gebeurt dit doorgaans alleen naar een ontvanger in een land dat volgens de Europese Commissie een voor persoonsgegevens passend beschermingsniveau biedt. Als persoonsgegevens naar een ontvanger in een land worden verstuurd dat geen passend beschermingsniveau biedt, zal
Wind Administraties ervoor zorgen dat de wettelijk vereiste waarborgen worden genomen. Indien je nadere informatie wenst te ontvangen over de doorgifte van jouw persoonsgegevens naar landen buiten de Europese Economische Ruimte, kan je contact opnemen met Wind Administraties(zie artikel 12).

  1. Hoe lang wij gegevens bewaren

Wij bewaren persoonsgegevens zo lang als (i) jij klant bent bij Wind Administraties of interesse blijft tonen in de diensten van Wind Administraties, (ii) wij wettelijk verplicht zijn gegevens te bewaren, of (iii) wij op goede gronden menen gegevens te mogen bewaren, voor zover noodzakelijk.

  1. In kaart brengen websitebezoek

Wanneer je onze websites, diensten, applicaties, communicatiediensten (zoals e-mail) en hulpmiddelen bezoekt of gebruikt, kunnen wij cookies, web beacons en andere soortgelijke technologieën voor het opslaan van informatie gebruiken met als doel advertentie-uitingen te personaliseren en jou een betere, snellere en veiligere klantervaring te kunnen bieden. Als je geen cookies wenst, kun je die weigeren.

  1. Jouw rechten, waaronder het recht om bezwaar te maken

Je hebt het recht om te weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben vastgelegd en aan wie wij jouw persoonsgegevens hebben verstrekt. Hiervoor kun je contact met ons opnemen. Wind Administraties zal zich inspannen om te reageren binnen de wettelijke termijn. Buitensporige verzoeken kunnen wij buiten behandeling laten.

Naast het recht op inzage heb je met betrekking tot onze verwerking van jouw persoonsgegevens de volgende rechten:

  • het recht om jouw toestemming in te trekken, voor zover onze verwerking van jouw persoonsgegevens daarop is gebaseerd;
  • het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens;
  • het recht om jouw persoonsgegevens te (laten) rectificeren/corrigeren;
  • het recht op verwijdering van jouw persoonsgegevens;
  • het recht op beperking van de jou betreffende verwerking;
  • het absolute recht om bezwaar te maken tegen direct marketing;
  • het recht om bezwaar te maken tegen verwerkingen die plaatsvinden vanwege de gerechtvaardigde belangen van Wind Administraties of een derde (afhankelijk van jouw persoonlijke omstandigheden).
  1. Beveiliging en bescherming van gegevens

Wind Administraties past passende beveiligingsmaatregelen toe om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging zoveel mogelijk tegen te gaan. Wind Administraties heeft zowel technische als organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Deze beveiligingsmaatregelen worden periodiek herzien op basis van dreigingen.

  1. Contact

Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot dit privacy statement kun je contact opnemen met:

Wind Administraties
Meeuwenstraat 24
06-27348653
info@windadministraties.nl

  1. Wijzigingen

De manier waarop wij persoonsgegevens verwerken, en de samenstelling of hoeveelheid van gegevens die wij verwerken, kan wijzigen. Daarom behouden wij ons het recht voor dit privacy statement aan te passen. Je zult indien noodzakelijk op de hoogte worden gebracht van een wijziging.

Dit statement is voor het laatst herzien op 25-05-2018

De boekhouder die je begrijpt

Je kent ze wel, de administratiekantoren waar je een nummertje bent. Advies kost extra, je voelt je altijd dom en ze vragen nooit hoe het met je kinderen gaat.

Zo zijn wij gelukkig niet.

We kennen al onze klanten persoonlijk en maken graag tijd voor een gesprek – over fiscale mogelijkheden, financiële beslissingen en over jou. En we maken je boekhouding simpeler dankzij heldere uitleg en handige online tools. Je zou het bijna leuk gaan vinden.

Over ons

Onze ervaringsverhalen

Else Arkes – Ervaring Hardenberg

Ik heb heel weinig tot niets met ‘cijfers’. Toen ik uit loondienst ging om als zelfstandige aan de slag te gaan, ben ik op zoek gegaan naar iemand die mij op administratief en financieel gebied kan helpen. Via Google kwam ik bij Ronald uit en na een prettige kennismaking, besloot ik het all-in pakket voor de boekhouding en financieel advies af te nemen. De persoonlijke aanpak, laagdrempeligheid en het complete pakket spreken mij erg aan. Ik kan met al mijn vragen bij Ronald terecht en hij geeft snel antwoord in begrijpelijke taal 😊.  Het geeft mij een gerust gevoel dat mijn financiële zaken goed geregeld zijn.   Else Arkes Coaching www.elsearkes.nl

Alle ervaringsverhalen